Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Conectare
Neotalk este un forum ce se axeaza pe o categorie generala, incercand sa cuprinda cat mai multe arii de activitate. Unele dintre sectiuni se dedica suportului si design-ului, iar altele discutiilor diverse.

descriptionCode::Blocks EmptyCode::Blocks

more_horiz
Primul lucru pe care îl avem de făcut după ce deschidem mediul CodeBlocks, este crearea unui fișier sursă. Aceasta se realizeaza din meniul File, submeniul New, opţiunea Empty File. După deschiderea fișierului sursă, acesta trebuie să fie salvat și să primească un nume. Salvareași denumirea fișierului sursă se face accesând meniul File, submeniul Save File As. În fereastra care ne apare, selectam directorul (locul) undedorim să salvăm fișierul, și îl denumim cu un nume ales de noi, cu extensia .cpp (de exemplu program.cpp). Este necesar să specificăm extensia, deoarece, implicit, fișierele C/C++ vor primi extensia .c, specifică programelor scrise în limbaj C, iar noi utilizăm instrucţiuni ale limbajului C++ în program. În continuare, urmează să scriem programul (instrucţiunile care îl compun) în acest fișier sursă.
Să considerăm un exemplu foarte simplu: programul afişează pe ecran un mesaj (mesajul
Primul meu program). Informaţia de prelucrat (de intrare) este însăşi mesajul (o constantă şir de caractere), iar prelucrarea ei constă în afişarea pe monitor.
Exemplu:

Cod:

 
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
// comentariu pe o singura linie
/* comentariu pe
 mai multe linii */
cout<<"Primul meu program\n";
}

După scrierea programului, acesta urmează a fi compilat pentru obţinera fișierului obiect (cu extensia .o). În acest scop, din meniul Build selectăm opţiunea Compile current file. Dacă nu avem erori la compilare, urmează faza de linkeditare, în urma căreia obţinem fișierul executabil (extensia .exe). Aceasta se realizează din meniul Build, selectând opţiunea Build. În continuare, dacă nu avem erori nici în această fază, urmează să executăm programul creat selectând opţiunea Run din meniul Build. După fiecare modificare pe care o aducem programului, acesta trebuie recompilat și creat din nou fișierul executabil pentru ca acesta să conţină ultimele modificări. În caz contrar, se va executa vechea versiune a programului nostru, ce-a dinaintea modificărilor. Acești 3 pași prezentaţi (compilare, editare de legături, execuţie) se pot face separat, după cum am prezentat mai sus, sau grupat, apelând opţiunea
Build and run din meniul Build, sau, și mai simplu, apăsând tasta F9.

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
Foarte intresant, cred ca o sa ma axez si pe acest limbaj de codare este foarte intresant.

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
Ai incercat sa rulezi programu daca te rog sa postezi in sectiunea de suport si la titlu sa pui intre [C++]

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
StaarK* a scris:
Foarte intresant, cred ca o sa ma axez si pe acest limbaj de codare este foarte intresant.


Intresant, intresant da... Neutral

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
Cand ii dau build nu face nimic iar cand ii dau run imi zice ca nu a fost costruit inca si ma intreaba daca il costruiesc,ii dau da si nu se intampla nimic. Ce trebuie sa fac?

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
Te rog sa postezi in suport daca ai nelamuriri :d

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
Done!

descriptionCode::Blocks EmptyRe: Code::Blocks

more_horiz
privacy_tip Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
power_settings_newConectați-vă pentru a răspunde